Davide Luzzati

“More is different” – P. Anderson


Descrizione

Davide si è laureato in Matematica ed Economia presso l’Università di Leeds nel 2018. Prima di entrare a far parte dell’ETH di Zurigo per una specializzazione in Statistica, i suoi interessi si sono spostati verso la Teoria della Complessità e le sue applicazioni in ambito economico. Ha svolto la sua tesi di laurea su nuovi modelli macroeconomici presso la cattedra di Econofisica e Sistemi Complessi presso l’Ecole Polytechnique di Parigi – CFM. Attualmente è ricercatore alla Weizmann Institue of Science presso il dipartimento di Fisica, studiando il comportamento collettivo delle formiche. Ha anche un forte interesse per l’innovazione, i modelli statistici e, stranamente, la fotografia a pellicola.

Description

Davide graduated in Mathematics and Economics at Leeds University in 2008. Before taking part at the ETH
of Zurich for a Statistics specialization, his interests switched towards the Theory of Complexity and its applications in economic field.
In his graduation thesis he dealt with the new macroeconomics models at the chair of Econophysics and Complex Systems at Ecole Polytechnique in Paris. – CFM.
Currently he is a researcher at Weizmann Institute of Science in the Department of Physics studying the collective behaviour of ants. He has a strong interest towards innovation, statistic models and, surprisingly, photography and cinematographic film.